Podpora
Na tejto stránke môžete nahlásiť vašu požiadavku na servis, používateľskú alebo inú systémovú podporu. Vaša žiadosť bude zaregistrovaná a podľa charakteru postúpená na vybavenie. Požiadavky týkajúce sa SW Aktion a Astris (helpdesk) sú priebežne riešené pracovníkmi podpory. Ostatné požiadavky vyžadujúce napr. servisný zásah na mieste, sú postúpené k riešeniu servisnému oddeleniu, ktoré vás bude informovať o ďalšom postupe. V prípade potreby doplnenia žiadosti, sa s Vami pracovník podpory spojí. Čas pre riešenie požiadaviek je daný vašim typom servisnej zmluvy.
POŽIADAVKA >Odoslanie požiadavky pre neregistrovaných užívateľov pomocou kontaktného formulára. |
Programy služieb servisu a podpory sú poskytované v štyroch úrovniach. Podľa charakteru vášho systému a požiadaviek na rýchlosť riešenia, možno vybrať program, ktorý Vám bude optimálne vyhovovať. V prípade, že v jednom objekte využívate viac systémov (zabezpečenie, dochádzka, kamery, apod.), možno programy služieb servisu a podpory aplikovať na jednotlivé systémy podľa dôležitosti. Programy sú platné od 3/2014. Pre zákazníkov, ktorí majú uzatvorené servisné zmluvy pred týmto dátumom, zostávajú v platnosti pôvodné zmluvné podmienky.
Ak máte záujem o aktualizáciu existujúceho programu servisnej podpory podľa nových podmienok, odošlite vašu žiadosť a obchodné oddelenie Vám pripraví nové podmienky:
Parameter/Program | DNES | ZAJTRA | TÝŽDEŇ | ZÁRUKA | |
---|---|---|---|---|---|
Servisná a systémová podpora | platená | platená | zadarmo | zadarmo | cena podľa rozsahu systému |
Garancia zahájenia riešenia | DNES | ZAJTRA | TÝŽDEŇ | TÝŽDEŇ | v cene servisnej podpory |
Čas technika na ceste zadarmo | áno | áno | nie | nie | v cene servisnej podpory |
Doprava na revíziu / prehliadku zadarmo | áno | áno | nie | nie | v cene servisnej podpory |
Expresservis | áno | áno | nie | nie | v cene servisnej podpory |
Expresoprava | nie(+) | nie(+) | nie | nie | (+) možno prikúpiť |
Technická podpora zadarmo | áno | áno | áno | áno | služba je poskytovaná automaticky v cene aktualizácie alebo prehliadky |
Aktualizácia SW | áno | áno | áno | áno | cena podľa rozsahu systému |
Prehliadka | áno | áno | áno | nie | cena podľa rozsahu systému |
Revízia | áno | áno | áno | nie | cena podľa rozsahu systému |
Platená - platená služba (mesačne, ročne, individuálne), výška podľa cenníka a rozsahu systému a služieb
Garancia zahájenie riešenia - je to čas, do kedy bude zahájené riešenie požiadavky servisu alebo podpory
- DNES - v deň nahlásenia pri splnení podmienky, že bola nahlásená do 12 hodín (platí 24/7)
- ZAJTRA - ďalší pracovný deň v pracovne dobe pri splnení podmienky, že bola nahlásená v pracovne dobe
- TÝŽDEŇ - do 7 kalendárnych dní v pracovne dobe pri splnení podmienky, že bola nahlásená v pracovne dobe
- ZÁRUKA – program je poskytovaný automaticky pri nákupe nového systému po dobu trvania záruky, alebo v prípade zakúpenej služby Aktualizácie SW (u SW Aktion, ASTRIS)
Ak zákazník nemá niektorú z uvedených záruk, riešenie požiadavky bude začaté podľa momentálnych kapacít a vyťaženosti technického oddelenia.
Technická podpora zadarmo - jedná sa o pomoc pri riešení štandardných požiadaviek zákazníka formou vzdialenej správy, hotline alebo helpdesk podľa podmienok Servisnej a Systémovej podpory. Zadarmo je poskytovaná iba v pracovnej dobe dodávateľa, mimo nej je za úhradu aj pre zákazníkov s Garanciou zahájenia riešenia 24/7. Je súčasťou všetkých programov alebo je poskytovaná ako súčasť samotnej Aktualizácie SW.
Čas technika na ceste zadarmo - čas druhého a ďalšieho technika strávený na ceste do miesta riešenia požiadavky
Doprava na Revíziu/Prehliadku zadarmo - doprava na revízie a prehliadky sa neúčtuje
Expresservis - pre havarijný stav zariadenia, kedy sú kroky k odstráneniu závady zahájené prioritne, najneskôr do 6 hodín od nahlásenia. Za okamih nahlásenia sa berie telefonické spojenie s pracovníkom technickej podpory (Hotline).
Expresoprava - odstránenie závady alebo uvedenie zariadenia do náhradnej prevádzky je vykonané do 7 dní od začatia opravy, a to formou výmeny dielu alebo zapožičaním ekvivalentného zariadenia. Pre havarijný stav je termín uvedenia do prevádzky 48 hodín. Táto forma sa použije v prípade, kedy by oprava zariadenia trvala dlhšie, než sú uvedené termíny.
Aktualizácia SW - poskytovanie nových verzií programového vybavenia Aktion, Astris (prípadne iného SW podľa špecifikácie)
Prehliadka - pravidelná prehliadka a funkčná skúška systému podľa príslušných noriem a predpisov
Revízie - pravidelná elektrická revízia systému podľa príslušných noriem a predpisov
Servis systémov zabezpečujeme pomocou vlastného servisného oddelenia s pôsobnosťou po celej ČR a Slovensku. Pravidelný servis, údržba a technická podpora umožňujú prevádzkovať zariadenia bez nutnosti opráv, ktoré môžu byť v budúcnosti technicky aj cenovo veľmi náročné. Pravidelná kontrola a údržba systémov je predpokladom dlhodobej funkčnosti. Rovnako je priamo vyžadovaná predpismi a normami.
V prípade poistnej udalosti je podmienkou pre poskytnutie poistného plnenia dodržiavanie nariadenia STN pri prevádzke zariadenia. Podľa STN 33 2000-1, 33 2000-6 a 33 1500 je základnou požiadavkou povinnosť dodávateľa dodať pri odovzdaní diela východiskovú revíznu správu a povinnosť užívateľa (prevádzkovateľa) pri prevádzkovaní tohto zariadenia zabezpečovať podľa STN pravidelné revízie a kontroly zariadení.
Pravidelné revízie zariadení:
Prevádzkové elektrické zariadenia musia byť pravidelne revidované najneskôr v lehotách stanovených v STN 33 1500 a STN pre jednotlivé zariadenia. Lehoty pravidelných revízií sa stanovujú podľa druhu prostredia, umiestnenia el. zariadení a druhu objektu. Pravidelná revízia vykonávaná našimi technikmi na základe servisnej zmluvy obsahuje:
- Meranie prevádzkových veličín silnoprúdových častí systému
- Meranie izolačného odporu
- Kontrola napájacej časti a krytie
- Vyhotovenie správy o vykonaní revízie
Pravidelné prehliadky zariadení
Prehliadka je zameraná na vykonávanie funkčných skúšok zariadení. Cieľom prehliadky je skúška systému ako celku a údržba vybraných komponentov systému (extrémne namáhané časti, batérie, mechanické komponenty, apod.) Prehliadka na základe servisnej zmluvy obsahuje - podľa typu a rozsahu systému:
Prístupový a dochádzkový systém |
|
Kamerový systém |
|
Elektrická požiarna signalizácia |
|
Elektrická zabezpečovacia signalizácia |
|
Ďalšie dôležité informácie
Podľa STN 33 2000-1, 33 2000-6 a 33 1500 musí byť každé elektrické zariadenie behom výstavby alebo po dokončení, pred tým, ako ho užívateľ uvedie do prevádzky, prehliadnuté a vyskúšané v rámci východiskovej revízie. Účelom je overenie splnenia bezpečnostných požiadaviek vyššie uvedených noriem a noriem súvisiacich, príp. odporúčanie prijať také opatrenia, aby nedošlo k ohrozeniu osôb, majetku a inštalovaných komponentov. Prevedenie východiskovej revízie musí byť písomne doložené revíznou správou, príp. dokladmi v súlade s požiadavkami stanovenými zvláštnymi predpismi (osvedčenie o akosti a kompletnosti, homologizácia, prehlásenie o zhode). Z hľadiska riešenia, prevádzky a údržby zariadenia systému požiarnej signalizácie je nutné ďalej riadiť sa ustanoveniami noriem EN 54-1, EN 54-2, EN 54-4, EN 54-11 (STN 34 2710), ktoré stanovujú požiadavky, skúšobné metódy a kritériá prevedení pre ústredne systémov EPS inštalované v budovách. Aby bola trvalo zaručená správna funkcia bezpečnostných systémov (EZS KVS), je podľa STN CLC/TS 50131-7 zodpovednosťou užívateľa (prevádzkovateľa) zabezpečenie pravidelnej údržby systému (funkčných skúšok a servisných úkonov) a v prípade potreby opravy. Medzi užívateľom (prevádzkovateľom) a príslušnou organizáciou má byť po skončení montáže dohodnutý spôsob zabezpečenia údržby (funkčných skúšok a servisu) a opráv.